Hyppää sisältöön

Rinnekodit omavalvontaohjelma

Yksityisen palveluntuottajan kuten Rinnekodit Oy:n on lain mukaan laadittava vastuulleen kuuluvista tehtävistä ja palveluista omavalvontaohjelma. Omavalvontaohjelmassa kuvataan, miten palveluntuottajan oman toiminnan arvioiminen, seuraaminen ja valvominen eli niin sanottu omavalvonta toteutetaan. Omavalvonnalla pyritään varmistamaan, että palveluntuottaja hoitaa tehtävänsä lainmukaisesti ja noudattaa tekemiään sopimuksia.

 Rinnekotien omavalvontaohjelma kattaa kaikki Rinnekotien toimintayksiköt. Omavalvontaohjelmassa kuvataan, miten toimintaamme ohjataan ja miten seuraamme tuottamiemme palvelujen

  • yhdenvertaisuutta
  • saatavuutta
  • jatkuvuutta
  • turvallisuutta
  • laatua

Omavalvontaohjelmassa kerrotaan myös, miten havaitut puutteet korjataan ja toimintaa kehitetään.

Rinnekotien omavalvontaohjelman lisäksi jokaisella toimipisteellä on oma omavalvontasuunnitelmansa, joka löytyy toimipisteiden sivuilta kohdasta Laatu ja kehittäminen.

Rinnekotien omavalvontaohjelmaan liittyvistä asioista tiedotetaan verkkosivuillamme kolme kertaa vuodessa. Raportoimme vuosikellon mukaisia ja kyseisen raportointijakson ajankohtaisia asioita.

Sovellettava lainsäädäntö: laki sosiaali- ja terveydenhuollon valvonnasta 26 § ja laki sosiaali- ja terveydenhuollon järjestämisestä 40 §.